Mensen Zijn Marketing Beu!
Mensen willen een oprechte connectie voelen en geen kopie van een kopie.
Mensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen en hebben snel genoeg door als je er alleen maar bent om je zakken te vullen. En de mensen die er wel in trappen zijn vaak niet de leukste klanten. Toffe klanten is waarmee je samen wilt werken. Right?
Dus hoe kom je aan toffe klanten?
Toffe mensen trekken toffe mensen aan. Dus als je oprecht je werk doet met veel aandacht, en je jouw klanten de tijd geeft om je te leren kennen, dan bouw je een band met ze op en word je vanzelf die Licht Toren die toffe klanten aantrekt.
Daar is geen shortcut voor, you have to put in the work.
Wil je toch een short cut, dan heb ik er één voor je:
THE SHORTCUT IS DOING THE WORK.    Â
En dat betekent niet gauw een goedkope weggever in elkaar prutsen om snel een e-mail lijst op te bouwen. Of een online programma waarmee je in no-time gouden bergen belooft.
Ik vind het misselijkmakend wat er deze dagen wordt aangeboden. Waarom? Het is een mismatch met de realiteit. Een business opbouwen vraagt nu eenmaal veel tijd, aandacht en ervaring. Ditzelfde geldt voor je marketing. Marketing is geen wondermiddel, maar wel een middel. Hoe jij jezelf en jouw brand hier op toepast, is wat het verschil kan maken.
En begrijp me niet verkeerd. Ik heb hier keihard aan meegedaan. Ik wilde ook in no-time zoveel mogelijk klanten en zoveel mogelijk omzet. Ik deed mezelf groter voor dan wie ik was. Ik zette mezelf klem in een zelfbeeld waar ik niet aan kon voldoen.
Gelukkig werd ik door het leven ook op de feiten gedrukt. Dit voelde behoorlijk 🤬. Alsof ik weer moest beginnen bij af. Nu ben ik daar dankbaar voor en zie ik het als een nieuwe kans. Want één ding heb ik er zeker van geleerd en dat is dat ik net als iedereen gewoon heb te beginnen bij stap 1. Geen short-cut, niet stap 1,2 en 3 overwillen slaan om meteen bij stap 4 te beginnen.
Eerlijk is eerlijk
De verleiding om te beginnen bij stap 4 is ook mega groot. Je hoeft maar op je tijdlijn te scrollen en je wordt overspoeld met de online Hans Kazans die je snel gouden bergen beloven.
Het is mijn missie om hier een tegengeluid aan te geven. Niet alleen omdat we daar energetisch aan toe zijn, maar ook omdat marketing een steeds specialistischer vak is geworden. Waar we voorheen leerden om authentieke producten te maken. Wil ik een stap verder; namelijk:Â marketing met ballen. Wil je meer omzetten zonder mensen af te zetten, dan moet je stoppen met misleiden en starten met verbinden.
It’s all about building a relationship with your future customers.
Maar hoe je dat dan?
Het is simpel. Mensen willen pas met je aan de slag wanneer je onderstaande punten de baas bent.
Het is belangrijk dat mensen:
1. Je leren kennen (Know)
2. Je leuk vinden (Love)
3. Je gaan vertrouwen (Trust)
Pas als je dit voor elkaar hebt is iemand bereid om over te gaan iets bij je te kopen. Hij of zij begrijpt dan heel goed waarom jouw product een waardevolle investering is.
Dit vraagt dus tijd, aandacht en oprechte interesse. Know love trust!
Dit betekent ook dat je niet met iedereen vriendjes kunt zijn. Sommige mensen nemen niet eens de tijd om je te leren kennen en spugen je meteen al uit, omdat jouw boodschap hen niet aanstaat. Terwijl andere mensen zich graag in jou, je kennis en je producten verdiepen. Zo is er is voor iedereen dus wat. Maar besef je goed dat, wanneer er mensen zijn die de tijd en moeite willen nemen om je te leren kennen. “You better show up and come with something good!”
Dus toon je ballen en geef je audience zoveel waarde dat je ego er misschien een beetje van moet janken.
En voor mij geldt precies hetzelfde. Er zijn genoeg mensen die mij zullen haten, maar jij bent er gelukkig nog. 😉 Het einde van dit artikel is in zicht en jij leest nog steeds.
Je bent je marketing. Dus: Stop doing your marketing. Als jij de moed hebt om jezelf hiermee bij de ballen te pakken – of het nu je mannelijke ballen zijn of je vrouwelijke ballen die daar een stuk boven hangen, dat maak niet uit – de beloning is dat je die Licht Toren wordt die alleen maar toffe klanten in zijn haven naar binnen laat drijven.
Dit gaat niet over 1 nachtjes ijs. Hier moet je hard voor werken en consistent zijn. En als het goed is, vind je dit niet erg, omdat je iets hebt gevonden wat voor jou meer dan de moeite waard is.
Bright day.
Alex